piątek, 8 marca 2013

32.

Dzisiaj jest obchodzony dzień kobiet. Niektóre panie chodzą z dumą, chcą aby noszono je na rękach. Faceci przychodzą do wybranek swojego życia z kwiatami, czekoladkami. Ale czy ktoś w ogóle wie skąd się to wszystko wzięło? Nie? To zaraz wam wytłumaczę.
Owe święto powstało w 1910 roku w wyrazie szacunku dla ofiar walki o równouprawnienie kobiet. W starożytnym Rzymie mężowie obdarowywali swoje żony prezentami i spełniali ich życzenia. Odbywało się to w pierwszy tydzień marca. Było związane z macierzyństwem i płodnością.
Wielu osobom ten dzień kojarzy się z czasami PRLu (czyt. mój tata). Dlaczego? Ponieważ wtedy wręczano strasznie dużo goździków. Była to okazja do uzupełniania braków w zaopatrzeniu, dlatego wręczano paniom takie dobra materialne jak rajstopy, ręcznik, ścierka, mydło, kawa itp. Mój tata pamięta te czasy i w ogóle tego nie obchodzi i nigdy nie obchodził. ''Daj spokój, jakieś komunistyczne święto'', więc nie mamy na co liczyć.
W szkole był apel i pewien chłopak z 3c zaśpiewał nam piosenkę. On ma naprawdę niesamowity głos! Placówka zafundowała nam tulipany z papieru. Nie ma co, ciekawie. Chociaż nie zwiedną..
A nasi chłopcy z klasy? Owoce (połowa dziewczyn się odchudza) oraz liściki ze znaczeniem naszych imion. Oryginalnie, prawda? Moja koleżanka stwierdziła, że jej faceci mają więcej gustu, ale rpzecież jej kwiaty zwiedna, a nasze koperty zostaną.

Wszystkiego najlepszego dziewczyny! :*

Chciałam wam pokazać moj oufit, ale to kiedy indziej, bo w czwartkowej notce pokażę wam moje zakupy.





8 komentarzy:

  1. ale szaro ;D fajne te tulipanki ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja w szkole nie byłam, ale z tego co wiem nic nie dostały dziewczyny. Ja od tatusia dostałam tulipana i ptasie mleczko :D http://laastdaaay.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. fajny pomysł z tymi imionami :D przynajmniej byli kreatywni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pomysłowy ten prezent :) My dostałyśmy po tulipanie i czekoladki oraz bilecik z życzeniami, no postarali się ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł ;))
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To fakt, sama nie wiedziałam skąd te święto :) A jaki ciekawy pomysł na notkę, tobie też wszystkiego naj <3

    OdpowiedzUsuń
  7. To fajnie macie, nam chłopacy nic nie zrobili :/
    Zapraszam - http://www.szarepaski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń